lördag 26 januari 2008

Fibervann

Nå er det tid å øve norsk, fordi jeg jo er i Norge - Bergen er stedet, byen, plassen, hva du ønsker, der jeg koser meg med stedsnavn og sosiolingvistikk. Sånn er det.

Men, för den sakens skull tänker jag inte skriva mer än så nu på norska, för det gör jag hela dagarna ändå, både nynorsk och bokmål, dock mest nynorsk. Det är oerhört spännande och jag är enormt tacksam över att ha möjlighet att vara här en termin och njuta av fjällen, skogarna och (för all del) regnet. Det är trots allt en del hagel också, så det känns nästan som vinter ibland.

Kort blir detta inlägg, men natten är sen och jag är trött. Har pluggat hela eftermiddagen och kvällen för att läsa ikapp med mina kursare, diverse norrmän, mest kvinnfolk, men en och annan man (1 man/kurs, max, regel?). Säkerligen Master- och Doktorandnissar hela högen, förutom jag, som ju är på väg till en Master åtminstone.

Dagens bild är med för att jag själv läste om fenomenet med fiberflaskvatten i mars förra året - och se, här finns den att köpa, vilket jag gjorde direkt och bildbevis har jag minsann.

Inga kommentarer: